Ons mobiliteitbeleid

Reizen met het OV via de Shuttel kaart

 

Hieronder lees je meer over het nieuwe mobiliteitsbeleid voor reizen met het openbaar vervoer met de shuttel kaart.

Beleid woon-werk reis met openbaar vervoer

Kom je met het openbaar vervoer naar je werk, dan krijg je dat 100% vergoed. Je kunt hiervoor de Shuttel kaart (in plaats van je eigen OV-kaart) gebruiken. De kosten worden op die manier rechtstreeks door de universiteit betaald. Het is wel belangrijk dat je een reismotief (woon-werk of zakelijk) aan je ritten toekent. Alleen reizen met de tweede klas worden vergoed.

Voorbeeld 

Je woont in Den Haag en je werkt in Leiden. Je fietst iedere dag 3 kilometer naar het Centraal Station in Den Haag, vanaf daar pak je de trein naar Leiden. In Leiden loop je nog 2 kilometer naar de Universiteit. 

 

• In de Shuttel app log je de fietsrit in Den Haag, je krijgt hier geen vergoeding voor gezien het een woon-werkrit onder de 10 kilometer is. 

• Bij het station check je in met jouw Shuttel kaart. Je treinrit verschijnt automatisch in de Shuttel app, deze geef je het reismotief ‘woon-werk’. De kosten hiervan worden rechtstreeks met je werkgever verrekend, ongeacht het aantal kilometers. Dit geldt ook voor andere vormen van openbaar vervoer zoals bus, trein, tram en metro. 

• Je logt de 2km wandelen in de Shuttel app. Hier krijg je ook geen vergoeding voor want het is een woon-werkrit onder de 10 kilometer. Je invoer is echter wel belangrijk voor de CO2 rapportage. Niet-vergoede wandel- en fietskilometers zijn nog steeds groene, uitstootvrije kilometers! 

Tip 1💡: Maak je fietsrit en wandelafstand retour én herhalend, zodat je deze in het vervolg met één klik kunt invoeren. 

Tip 2💡: Zet het schuifje bij deze transactie om, zodat bij deze rit altijd automatisch als reismotief 'woon-werk' wordt geselecteerd.

 

Heb je vragen? Wij staan klaar om te helpen!

 

Vragen over mobiliteitsbeleid

Heb je vragen over ons nieuwe mobiliteitsbeleid? Dan kun je de medewerkerswebsite raadplegen. Kom je er niet uit? Neem dan intern contact op met het Servicepunt PSSC.

Vragen over Shuttel

Heb je vragen over de Shuttel app of mobiliteitskaart? Dan kun je de Shuttel support website raadplegen.

Vragen over jouw overstap

Veelgestelde vragen